lördag 7 januari 2012

Macken i Vinslöv

Sen så kom det som vanligt på den tiden att man skulle flytta isär, sagt och gjort. Lämnade en trygg familj för ett evigt festande efter flyttningen till mina föräldrar i Kristianstad.

Efter ett tag träffade jag en ny kvinna som även hon blir med barn och vi fick 2 söner. Jag började köra rally på fritiden och meckade även med mer bilar.

Såg en annons i tidningen att där var en Gulfmack till salu i Vinslöv. Köpte macken och det blev ännu mer lackande och slipande på bilar samt mer bromsjobb där det fanns asbest i bromsklossarna som man fick i sig på köpet i samband med rökningen som inte var alls bra för lungorna. Arbetade på macken i ca 6 år sen orkade inte kroppen mer, började redan då känna att orken tog slut snabbt.

Fick  sälja macken eftersom kroppen inte orkade längre och jag var trött nästan jämt. Hade vid denna tid inte hört talas om Kol och att man kunde bli så trött av denna sjukdom. Kollade hjärtat istället som man gjorde på den tiden. Vad man kan säga är att sjukvården inte var riktigt insatt i detta med Kol. Det var standard kontroller som gällde och man gick igenom allt men varningssignaler för Kol fanns inte med. Svaret var att det rosslade i lungorna.

Efter att jag sålt macken började jag på Novia i Kristianstad och fick ett bra jobb där. Nu blev det Vinnö som bostadsort. Var vid denna tid även med om att starta upp C4 Lions(Amerikans fotboll) här i Kristianstad.

Så nu är man tillbaka på ruta ett!

Min äldste son och jag flyttade till Näsby där bodde mitt X med den yngre sonen så mina söner växte upp tillsammans i alla fall.

En kväll satt vi där hemma när en kompis kom och frågade om vi inte vill med ut och fiska. Sagt och gjort. Det blev ett av mina större intressen och jag blev väldigt biten  av sportfiske. Nu blev man väldigt upptagen med att fiska. Nu behövdes det spön, rullar, drag och nya spön m.m.

Efter ett tag utökades intresset  till att gälla även havsfiske och regnbågsfiske i olika sjöar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar