torsdag 26 januari 2012

Samhället

Vet inte var jag ska börja här men efter rehab för min tidigare skada i axel och arm så började mina återkommande sjukhusbesök. Jag åkte väl in 4 ggr på en månad utan att bli bättre. Samhället blev hårdare och hårdare med en annan attityd gentemot mig. Man kan fråga sig varför jag ligger här som en 3’e klassens medborgare i dag. Någon bör vakna till liv och se på vårt samhälle, ska vi ha välfärdssamhälle eller skitfärdssamhället. Nu går det bara utför för vårt välfärdssamhälle.

Man behöver verkligen nära och kära ”friska” vänner som orkar med det man själv inte orkar. När du blivit sjuk så måste du ha en nära vän eller anhörig som verkligen ställer upp för dig i vått och torrt. Som inte heller backar för myndigheter som står på sig. Man måste nästan vara frisk idag för att orka vara sjuk.

Lördagen den 21/1-2012 har jag haft en livlig diskussion med sköterskorna om ett bäcken, de vill för min egen skull att jag ska komma upp så mycket som möjligt och röra på mig för att inte mina muskler ska förtvina helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar