fredag 6 januari 2012

Uppdateringar

Hej, jag provar ett nytt projekt för att pratat med folk och sprida min tankar och funderingar.
Uppdateringar följer snart om mina öden och äventyr.

Kol är inte cool.  Tomas född 53 har i dag öppnat en bloggsida, så min läsare.

Läs detta och begrunda ett öde eller sjukdom som ni ej vill råka ut för.

Jag kan ej ju alltid börja från mina tidigare år innan min sjukdom försämrade mina lungor. Jag är född i Landskrona och är 58 år i dag. Min far jobbade på sockerbolaget i Landskrona som tidtagare. Hade en bra barndom vad jag kan komma i håg och i mina ögon var den okej. Han sökte ett nytt jobb som tidtagare i Ystad och vi flyttade dit och det kan ha varit i börja på 60-talet.

Fabriken hette Bongs och var väldigt känd för sin köttsoppa. Han var där några år sen flyttade företaget till Halmstad och efter ytterligare några år så flyttade företaget åter till Ystad och vi följde med.

På 80-talet flyttade företaget till Kristianstad och här i Kristianstad jobbade min far till han blev pensionär.

Jag höll på att glömma att jag hade en  bror som var fem år äldre än mig och han blev yrkesmilitär. ( Så slapp man av med honom). Vi var som hund och katt när vi växte upp och slogs och bråkade om småsaker.

Som ni förstår  kära läsare flyttade familjen väldigt ofta i början av mitt liv.
Så född i Landskrona sen kom flyttningarna Landskrona - Ystad -Halmstad -Ystad -Halmstad-Vinslöv och till sist till Kristianstad där jag bor än.


Nu hade flickvännen blivit med barn så efter lumpen blev det till att bygga hus till familjen och det blev inte bara ett barn utan ytterligare ett barn. Sen kan man lite skämtsamt fråga sig om huset var litet och jag inte hade något att göra att det blev två barn i så snabb följd./He He

Fick jobb som tryckare  på Duni-Bila där jag kom i kontakt med lösningsmedel dagligen som t.ex tinner. isopropylalkohal  samt T-röd samt fler tunga lösningsmedel som redan fanns i färgen.

Jag fick sen ett  erbjudande om  att börja jobba på Pilkington i Halmstad  Det var ett bra jobb och väl betalt. Var på den tiden fullt frisk. Efter att ha börjat där började man inandas olika pulver som användes för att glasen skulle fastan i varandra. Samtidigt  var där en vän som undrade om jag inte ville ha ett extrajobb som billackerare och där ingick även att slipa bilarna innan de skulle lackas. Jag skulle lacka, samt lära mig att byta bromsar. Ja det var ju ok alla behöver vi pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar